A terápia felépítése
A terápia két részre osztható. A testet, mint fizikai valót kell rendbe hozni, azaz a számítástechnika fogalmaival élve ez a hardver. A másik fő rész pedig az értelem, vagyis a szoftver.
A számítástechnikában az az előfeltétele egy program helyes működésének egy számítógépen, hogy maga a számítógép képes legyen arra, hogy megfelelően kezelje a programot. Pl. egy bank biztonsági rendszere biztosan nem fog futni az iskolás gyermek táblaszámítógépén.
Ugyanígy van ez a gyógypedagógiai fejlesztéssel is. Amíg a test nem kerül olyan egyensúlyi állapotba, hogy képes legyen befogadni az értelmi fejlesztést célzó terápiákat, addig hiába minden jóindulatú erőfeszítés, az átütő siker elmarad.
A fizikai való fejlesztésének a fő részei a következők: az emésztőrendszeri és a felborult biokémiai egyensúly helyreállítása, tehermentesítés (méregtelenítés, írtás) és a fejlesztés tekintetében a fizikai valót stimuláló fejlesztő terápiák (mozgásfejlesztő és más eszközös terápiák).
A értelmi fejlesztéshez pedig a gyógypedagógiai fejlesztés és viselkedésmódosító terápiák tartoznak.
Tehát fentiek értelmében a komplex terápia 4 fő pillére:
- Étrend
Funkcionális alapokon nyugvó terápiás étrend, mely az emésztőrendszer regenerációját szolgálja igazodva a egyéni sajátosságokhoz ezzel teremtve meg az alapot az idegrendszer megfelelő működéséhez.
A „mindenmentesség” tej-, glutén- és cukormentes alapfeltételek mellett más kritériumokat és egyéni szükségleteket is magában foglal. - Biomedikális kezelés
Laboratóriumi vizsgálatokon alapuló gyógynövényi és ásványi anyag alapú táplálékkiegészítők, melyek kímélően igazodnak a komplex terápia elemeihez. - Tehermentesítés, méregtelenítés
Biomedikális és eszközös terápiák a szervezet egyensúlyának a visszaállítására „szenzitív” módszerekkel - Hatékony, modern eszközös és eszköz nélküli terápiák, fejlesztési lehetőségek:
ABA-terápia, Son Rise, Denver, Prompt-terápia, TSMT, DSZIT, Alapozó terápia Neurofeedback, Tomatis, AIT, Pataki, homeopátia, craniosacralis terapia, mágnesterápia
A komplex terápia elfogadást, tudatos tervezést és részvételt igényel az egész család, sőt az intézmény és a környezet részéről. Azzal, hogy a terápiarendszer megvalósítását a gyermek teljes környezete a háziállatokig bezárólag támogatja, lehetőséget kap egy teljesebb, önálló életre.
Neki ez automatikusan nem adatott meg. Nekünk kell ebben őt vinni az úton.